Forum SpiritueelRotterdam.nl

Je bent niet ingelogd.

#1 05-10-2017 13:09:41

harmonia-schiedam
Lid
Bijdragen: 358

Nieuwsbrief oktober 2017 van Annet Mol

Kosmische communicatie

Ik zie mijn leven als een zich ontplooiende reeks gelegenheden om te ontwaken.
- Ramm Dass, filosoof

Nog een Nieuwsbrief voor ik vertrek naar Griekenland, voor een schrijfretraite. De schrijfretraite zal een vakantie worden, want het waren hectische tijden de afgelopen zomermaanden. En het blijft nog even een gestoei met mijn manuscript; naar de vormgever en met aanpassingen weer terug en dat even over en weer. De cover was ook een hele bevalling. Mijn broer maakte die en het is prachtig geworden, maar er moet nog een proefdruk van komen. Allemaal dus heel spannend.
Ook al vertrek ik met duizend ideeën in mijn hoofd naar Griekenland, boek twee zal toch echt even moeten wachten. De schrijfretraite wordt deze keer veel staren naar de blauwe zee, genieten van de rust en mijn meditatie oefeningen. En om 16:00 uur thee met homemade cake...

Veel leesplezier!

https://kosmische-communicatie.email-provider.nl/a/wdb3p4fpot/c/vpxxwwwv17/88BSWXvgpm_juffrouwophetrozenblad1silviaschaefferpostjpg
De juffrouw op het rozenblad

Zie link:  http://www.dejuffrouwophetrozenblad.nl/

In november is het dus zover.
Dan verschijnt De juffrouw op het rozenblad, mijn eerste boek. Een intrigerende titel voor een boek dat zich laat omschrijven als een gestileerde autobiografische roman. Het beschrijft het spirituele proces dat ik doorliep en dat ook nog volop doorgaat. Spannende paranormale avonturen, zwevers en wijze mensen, persoonlijke hoogte en diepte punten zijn een paar van de ingrediënten van dit boek.

‘Ik smulde van zoveel herkenbaars dat ook nog zo smeuïg wordt beschreven. Terecht merkt Annet op: ‘Mijn leven bestond uit een rollercoaster van nieuwe ervaringen’. Maar in plaats van zweverig te worden blijft ze realistisch en kritisch, en prikkelt daarmee ook lezers om door te tasten van paranormale avonturen naar authentieke spiritualiteit. Naar een vervolg kijk ik nu al uit!’
Schreef Peter Kampschuur, psycholoog, ademtherapeut en meditatie leraar in een aanbeveling, waar ik best wel trots op ben.

Zodra het boek te koop laat ik dit weten in een extra Nieuwsbrief. Natuurlijk krijgen de Nieuwsbrieflezers korting als ze het boek willen kopen. Ik koop er zelf een aantal in.

Van Paranormaal naar spiritueel

Het is de rode draad in mijn boek: van paranormaal naar spiritueel. Het paranormale kreeg in Nederland mede voet aan de grond door Het Zwarte Gat (van 1979 tot 1984). Spannende radio nachtuitzendingen over paranormale zaken. Uiteindelijk kom ik uit bij de verbinding met het grote geheel. De kosmos, zoals ik die liefdevol blijf noemen. Voor een ander kan dat God zijn, Allah, of Tao. Ik schrijf bewust dat mijn tocht niet eindigt, want meer dan ooit voel ik dat ontwikkeling op dit gebied nog niet voorbij is. Nooit stopt…

In die haast veertig jaar dat ik met mijn rusteloze ziel onder mijn arm liep is er veel gebeurd. Het stof van een intensieve New Age periode waarin paranormale activiteiten breed onder de aandacht werden gebracht daalt neer. 'Het paranormale' verliest terrein en vloeit naadloos over in het container begrip spiritualiteit. Is dat raar?  Nee, het is het gevolg van een ontwikkeling. Er is bij veel mensen niet langer behoefte aan 'spiritueel materialisme' zoals de paranormale verschijnselen ook wel zijn omschreven, ook al blijft er een groep die zich juist heel prettig voelt in dat stuk. En dat is ook oké.
Spirituele zoekers willen niet alleen maar consumeren, maar de spiritualiteit zelf beleven, dwars door de paranormale ervaringen heen naar een verbinding met dat grotere 'iets'.

Dat vraagt om een Second Age. Met als rode draad het bewust zijn dat het grotere geheel, het 'iets', met vele namen te beschrijven is. Of misschien met slechts een enkele: het zijn. Dat er geen regels, of dogma's hoeven te worden gemaakt om daarmee in contact te komen. Dat een ieder vrij  is om ervaringen op te doen.

Ik weet dat er een verbinding is met dat grotere, voor mij dus met de kosmos, maar niet via entiteiten of andere astrale roeptoeters. Die zijn er in de loop van de jaren tussenuit gehaald door mij. Het is nu een verbinding geworden niet alleen vanuit mijn hart, maar steeds meer vanuit mijn hele wezen. Zonder tussenkomst van anderen die vertellen hoe ik dat moet doen. Ze mogen je vertellen hoe het KAN zijn. Jouw ervaring en verbinding kan heel anders uitpakken, zoals bij mij gebeurde en in De juffrouw op het rozenblad te lezen is.

Beeldvorming
https://kosmische-communicatie.email-provider.nl/a/wdb3p4fpot/c/vpxxwwwv17/ww698Ivaok_beeldvormingjpg

Ik heb lang geworsteld hoe ik helderziende beelden van bijvoorbeeld overledenen moest zien. Schimmige gestalten 's nachts aan mijn bed bleven uit. Net als een begeleidegeest, die ik maar wat graag had willen hebben. De term helderziend sloeg wat mij betreft ook nergens op. Als er nou iets vaak ontbrak dan was dat de helderheid. Maar samen met kennis die van binnenuit opwelde, het leren duiden van symboliek, door het voelen en horen erbij te betrekken en de gedachtenplaatjes die erbij kwamen bleek een zinnige vertaling mogelijk. Het is één manier om te gaan met kennis die door onstoffelijke zintuigen binnenkomt.
De beeldvorming en de vertaling van die informatie is erg persoonlijk. Niet alleen bij het vertalen van helderziende informatie, maar ook gewoon in het dagelijks leven is beeldvorming bepalend naar hoe dingen ervaren en beleven. 

Beeldvorming over iets bouw je op door informatie die je eerder hebt gekregen in je opvoeding,  vrienden, school, televisie, internet en al die andere bronnen die iets over het onderwerp vertellen.
Vaak blijven we op die ingesleten informatie hangen en kunnen we niet vrij naar iets kijken. De kunst is, niet alleen bij het vertalen van helderziende informatie, om je conclusie over iets eens goed te bekijken. Gaat het om wat jij ervan vind? Of  blijf je hangen in eerder opgeslagen informatie, uit de media, van vrienden, etc? Dat is vaak veilig.
Bij het vertalen van helderziende indrukken moet je ook het talent ontwikkelen om je iets vrij te kunnen verbeelden. Het verruimen van je geest is belangrijk.

Ik heb veel geleerd van de museumbezoeken die ik jaren geleden met een vriendin gestart ben. Buiten de kwestie of je iets mooi vind of niet, kun je zien hoe op verschillende manieren iets verbeeld kan worden. Kunstenaars werken op de grens van het stoffelijke en het onstoffelijke. De geest verbeeldt en vaak werken de kunstenaars op de grens van spiritualiteit, het transcendente. Ze staan open voor de verbinding met het grotere geheel. Vandaar dat grote creatieve geesten last kunnen krijgen van een leven in de werkelijkheid, leven in de dagelijkse gang van zaken.

Kortom, 'helderzien' is zo eenvoudig niet. Maar zeker wel te leren, als je naar je eerdere beeldvorming en vooroordelen wilt kijken.  Dus als je er met een open mind in wil staan…

De koningin van de affirmaties overleden

https://kosmische-communicatie.email-provider.nl/a/wdb3p4fpot/c/vpxxwwwv17/ts7wFOiIAi_louisehayjpg

Louise Hay, de koningin van het positief denken en de affirmaties is op 30 augustus op 90 jarige leeftijd overleden. Het was een natuurlijke dood, werd er bij vermeld.
Er waren meer auteurs die zich in haar tijd richtten op positiviteit, zoals Joseph Murphy. Maar het was Louise Hay die met haar boek Je kunt je leven helen dat uitkwam in 1984 veel bekendheid in Nederland heeft gekregen.

Pas op haar 40ste jaar ging ze zich concentreren op de lessen van Ernst Holmes (1987-1960) – een van de eerste Amerikaanse New Age schrijvers -   en creëerde die tot eigen materiaal. Haar genezing van baarmoederhalskanker zag zij als een spirituele reiniging en als een push voorwaarts om met haar lessen naar buiten te komen. Haar ziekte is nooit bevestigd door artsen, dus ook haar genezing niet.
Met haar affirmaties, dat zijn positieve boodschappen die je helpen om tot nieuwe overtuigingen te komen, heeft ze mensen aangesproken in de hele wereld.
Louise Hay richtte haar eigen uitgeverij op en gaf spirituele boeken uit van auteurs die grote bekendheid kregen, zoals Deepak Chopra en Wayne Dyer.
Van Louise Hay verschenen ook cd's en video's. Haar boeken werden in 29 talen vertaald en in 2004 waren wereldwijd ongeveer 50 miljoen exemplaren verkocht. Ze was omstreden, maar ook heel geliefd…

Een laatste affirmatie voor Louis Hay: rust zacht. Je betekende veel op New Age gebied en maakte waar dat je door positief denken oud kunt worden.

Houd de Aarde schoon

Ik stond er niet bij stil hoe ik de Aarde vervuilde met schoonmaakspullen die bestaan uit allerlei agressieve chemicaliën die moeilijk of niet worden afgebroken. Elke week gaat er 4 miljoen liter schoonmaakmiddel door de gootsteen en 4 miljoen plastic verpakkingen worden in het milieu gedumpt. 

Mijn gootsteenkastje staat vol met schoonmaaktroep. Kleding wassen is een ramp en ik hoop altijd door zoveel mogelijk verschillende wasmiddelen te gebruiken – bonte was, fijne was, wasverzachter -  dat het allemaal wel goed komt. 
Ondertussen krijg ik steeds meer het gevoel in een soort wurggreep te komen van de zeepfabrikanten, die elke keer met betere producten komen. Eigenlijk moet je er altijd op bedacht zijn als fabrikanten roepen dat het product in vernieuwde vorm beter is. Betekent dat dan dat je eerder rotzooi kocht van hen?

Ik besloot de wasverzachter overboord te gooien. Ik had het helemaal gehad met die chemische geur ervan. De was verdwijnt bij ons niet in een droogtrommel, maar gewoon aan een wasrek. De volgende dag is alles droog. En oké iets minder zacht. Maar we merken daar niets meer van. Ik draai ook kortere wassen, op veel lagere temperaturen. En dat werkt ook prima!

Ik ontdekte Marcels green soap. Producten met natuurlijke ingrediënten in heerlijke geuren (biologische oliën) en in 100% gerecycled plastic. Ik maak wat ik heb staan aan schoonmaakspullen op. De producten van Marcels green soap staan al geduldig te wachten om het over te nemen. De handzeep in de keuken en het afwasmiddel zijn al in gebruik en favoriet: sinaasappel / jasmijn.

Zwaard van Ommerschans

https://kosmische-communicatie.email-provider.nl/a/wdb3p4fpot/c/vpxxwwwv17/Z0xUpDrn0O_zwaardvanommerschansjpg

Het is ondertussen wel bekend dat een deel van ons wezen zich innig verbonden voelt met Zuid Engeland. Dus ook met de Arthur legende. Mijn fantasie sloeg dan ook direct op hol toen ik op het nieuws hoorde dat in het rijksmuseum van Oudheden in Leiden het zwaard uit Ommerschans te zien is. Ik ben gaan kijken. Wat een indrukwekkend zwaard. Top bronswerk! Mijn gedachten vlogen naar magische tijden. Naar het zwaard excilibur.  De geschiedenis van het zwaard van Ommerschans ligt er niet ver van af.  Ik heb die overgenomen van de website Historieknet.

Het Zwaard van Ommerschans is ongeveer 3500 jaar oud en werd in de late negentiende eeuw gevonden op een landgoed in Overijssel. Begin juli van dit jaar werd het zwaard op een veiling aangekocht door het Rijksmuseum van Oudheden in Leiden.
Het museum probeerde het historische object al sinds de jaren twintig van de vorige eeuw te verwerven uit de privécollectie waarin het zich bevond. Bij een veiling van Christie’s in Londen sloeg het museum haar slag. In totaal werd 550.000 euro neergelegd voor het zwaard. Het museum spreekt van een “spectaculaire toevoeging aan de Nederlandse prehistorische kunstcollectie”.

Ceremoniële functie

Het duizenden jaren oude Zwaard van Ommerschans is onderdeel van een kleine groep van zes ‘reuzenzwaarden’ uit de bronstijd (2000-800 voor Chr.). Deze zwaarden werden niet gebruikt om te vechten. Daarvoor waren ze te groot en te zwaar en bovendien zijn ze ongeslepen. Ze hadden een belangrijke ceremoniële functie en dienden mogelijk zelfs als religieus voorwerp.
Alle zes de zwaarden eindigenden ongebruikt als offer in rivieren, venen en moerassen, waar contact met goden en voorouders kon worden gelegd.

Waarschijnlijk zijn de zwaarden door een en dezelfde meester-bronsgieter gemaakt. Het Rijksmuseum van Oudheden: “Alle zes getuigen ze van de absolute top in de kunst van het bronsgieten. Ze zijn vrijwel identiek en raakten al in de prehistorie verspreid over Engeland, Frankrijk en Nederland. Het zwaard van Ommerschans is van de zes het meest indrukwekkende, gave en wetenschappelijk meest interessante exemplaar. De andere vijf behoren tot de topstukken in de nationale collecties van onder andere het British Museum.”
Het 68 centimeter lange Zwaard van Ommerschans werd als enige van de groep gevonden samen met tien kleine gebruiksvoorwerpen.

Luister eens...!

https://kosmische-communicatie.email-provider.nl/a/wdb3p4fpot/c/vpxxwwwv17/DpyTgwzcB8_evpjpg 

Ook al zijn de paranormale verschijnselen aan het afnemen, ze blijven bestaan en ik blijf ze leuk vinden. Gewoon puur genieten vanuit interesse.

Het fenomeen bandstemmen bestaat alweer een poosje. Ik kwam ermee in aanraking toen ik het boek kocht Er is meer van Willem Hoogendoorn. Een rijk geïllustreerd boek met veel foto’s van geestverschijningen. Achterin zat een slap, klein grammofoonplaatje met stemmen van overledenen die vanaf een radiofrequentie op een band waren opgenomen. Gelukkig zat er tekst bij zodat de haast onherkenbare schreeuwende, soms gillende stemmen konden worden geduid.
De stemmen op het grammofoonplaatje waren opgenomen door Dr. Konstantīns Raudive (1909-1974), een Letse schrijver, intellectueel en oud student van Carl Jung.  Hij bestuurde de parapsychologie en was daardoor ook erg geïnteresseerd in een leven na de dood. Samen met de  Duitse parapsycholoog Hans Bender onderzocht hij  de Elektronische Fenomenen van de Stem (EVP).

Een EVP club bestaat nog. Er zijn nog steeds mensen die zich bezig houden met dit fenomeen.
Ook in Nederland is een groep actief. Branton de Geus was een grote bekende in het opnemen van bandstemmen. Hij is in 2005 overleden. Ik heb hem nog wel zien werken, samen met Herman Baars. Ik heb een boekje gevonden dat De Geus schreef over Bandstemmen. En zij leven verder..... zonder lichaam dat nog te downloaden is. Ik weet niet hoe lang dat nog kan.

Op de site EVP Voices vind je een schat aan informatie over dit fenomeen. En een archief vol met bandstemmen. Stemmen dus van overledenen die iets vertellen en video fragmenten van de makers van de banden. Het blijft interessant.

Het stiefkind van de geneeskunde

https://kosmische-communicatie.email-provider.nl/a/wdb3p4fpot/c/vpxxwwwv17/dC5BxK4BA1_homeopathiejpg
Alternatieve geneesmiddelen blijven het mikpunt van de politiek. Lees: de lobbyisten die voor de farmaceutische industrie de politiek beïnvloeden blijven dit met succes doen. Opgeworpen wordt dat uit onderzoek blijkt dat er geen werkzame stoffen zitten in homeopathische middelen, of dat de werking niet bewezen is. Tja, dan maar even een casus uit de praktijk weergeven.

Van de zomer bezochten Rob en ik de tuinen van Dr Vogel in 't Harde. Een heerlijke ervaring, ondanks de fietstocht van dik twee uur vanuit Putten. De tuinen stonden in volle bloei. En voor een lekkere kop thee mocht je zelf een melange kruiden knippen. Aangevuld met een stukje biologische cake waren we de lange fietstocht al snel vergeten.
In de winkel informeerde ik naar een product voor Rosacea. Dat is een chronische huidaandoening, waarbij elke keer ontstekingsreacties optreden. Bij mij als ik in de zon heb gelopen, of spanningen niet op tijd laat afvloeien. Bij stress dus. Ik probeerde met verschillende crèmes van dr Vogel het leed te verzachten, maar helaas. De dermatoloog schreef een antibioticazalf voor die na een poosje geen effect meer had. Ik ben niet tegen antibiotica, maar tegen de snelheid waarmee het wordt voorgeschreven. Zwaarder geschut liet ik dan ook maar even zitten.
De verkoopster in de shop van dr Vogel producten raadde me Viola tricolor aan. Ach, het was te proberen. Tot mijn verbazing was ik na twee dagen van de lastig rode plekjes af. Voor € 10,00 euro. De crème van de dermatoloog kost € 47,00 en het tubetje was zo leeg.

Wat nou zo schrijnend is dat meer mensen baat zouden kunnen hebben bij dit product, nog even het verschil in kosten daargelaten. Helaas. Onderstaand staat te lezen op de website van dr Vogel:
"A.Vogel Viola Tricolor® is een homeopathisch geneesmiddel* zonder specifieke therapeutische indicatie toegepast volgens de principes van de homeopathische geneeswijze.
Het is vanwege wetgeving niet mogelijk om op de website meer informatie te geven over dit product.
Via een persoonlijk contact mogen wij u wèl advies geven en u informeren over dit product."

Hier word ik toch zo treurig van. Een natuurproduct, ooit de basis van medicijnen, wordt genadeloos verketterd.

Weer huiskamersessies...!

Voor de liefhebbers, ik ga weer wat huiskamersessies geven. Toen de verzoeken kwamen, ging het weer kriebelen. Maar ook nu mijn boek af is, houd ik het rustig, dus heb je interesse wees er dan snel bij. Half november is er weer plek.

En ik stop met de dubbel consulten. Het kost te veel tijd aan voorbereiding en te veel energie tijdens het consult. Ik voel dat ik geen recht kan doen aan het geen waar ik voor sta tijdens een dubbel consult.
Eén persoon per consult dus, dat een uur duurt en 50,00 euro kost.
Vooraf wil ik dan graag je geboortegegevens ontvangen: je geboortedatum, -tijd en – plaats om een horoscoop te maken, die ik bij het consult kan betrekken.

Kosmische groet,
Annet

http://f.jwwb.nl/public/f/4/4/zonnewens/zonnewens-annet-mol.large.jpg?0.5436757509075492

Op de site van Annet staan meerdere links.
Interessant, grappig of alleen maar irritant ......

Hier klikken voor de webversie van de Nieuwsbrief:
https://kosmische-communicatie.email-pr … lsvxzqnez6

http://i2.wp.com/www.winningsolutionsforindigos.com/wp-content/uploads/2012/12/butterflies.jpg?resize=150%2C150

Laatst bewerkt door harmonia-schiedam (05-10-2017 13:10:27)

Een goede leraar is iemand die iets uit
je haalt in plaats van iets in je stopt. (N.D Walsh)

http://harmonia-schiedam.nl/forum/index … 43eec981ea

Bulletin Board voettekst