Forum SpiritueelRotterdam.nl

Je bent niet ingelogd.

#1 10-11-2017 22:40:50

harmonia-schiedam
Lid
Bijdragen: 364

Nieuwsbrief Annet Mol - De juffrouw op het rozenblad

http://www.lekkerboek.nl/media/catalog/product/d/e/dejuffrouwophetrozenblad.jpg

De Juffrouw op het rozenblad

Van paranormaal naar authentieke spiritualiteit

Gestileerde autobiografische roman

Ik doe een boekje open over mijn eigen ontwikkelingsproces, serieus maar ook met een knipoog. Dat proces begon toen de ziekte van mijn pasgeboren zoon een straf van God werd genoemd. Het begin van een lange transcendente reis.

Als journaliste voor ParaVisie en bestuurslid van een spirituele vereniging belandde ik in een subcultuur waar net zoveel uitroeptekens als vraagtekens bij konden worden geplaatst. Interessante mensen kruisten mijn levenspad en successen en persoonlijk falen gingen hand in hand. God bleek ook maar een dingetje in die raadselachtige spirituele wereld waar helderzienden, magnetiseurs, auralezers en aurahealers allemaal contact zochten. Met wat? En met wie?

Door al die paranormale avonturen en ontwikkeling in de veertig jaar dat ik me verdiepte in spirituele onderwerpen, ontwikkelde ik helderziende vermogens. Maar die leken niet op die van de traditionele mediums. Maar wat was het dan?

Voorwoord van Peter Kampschuur

Toen ik het manuscript voor dit boek al vóór publicatie in handen kreeg voelde ik me bevoorrecht en las het bijna in één adem uit. Nadat Annet Mol ongelooflijke dingen te horen kreeg over hemel en aarde constateerde ze: “Er zat maar één ding op. Ik moest dit uitzoeken…!” Van de daarop volgende zoektocht door paranormaal Nederland heeft ze al vaak verslag gedaan maar nu doet ze een boekje open over haarzelf, haar eigen proces. Ik smulde van zoveel herkenbaars dat ook nog zo smeuïg wordt beschreven. Terecht merkt Annet op: ‘Mijn leven bestond uit een rollercoaster van nieuwe ervaringen’. Maar in plaats van zweverig te worden blijft ze realistisch en kritisch, en prikkelt daarmee ook lezers om door te tasten van paranormale avonturen naar authentieke spiritualiteit. Naar een vervolg kijk ik nu al uit!

Peter Kampschuur, psycholoog, ademtherapeut, meditatieleraar & publicist en auteur van o.a. Spiritualiteit en energie: de kundalini-kwestie

Lekker lezen tijdens de lange winterdagen

Het begin van het boek kun je alvast hieronder lezen. Maar om te weten of de meester verschijnt en waarom het boek de titel De Juffrouw op het rozenblad heeft zul je het toch echt helemaal moeten lezen...!

1. Een rusteloze ziel

Als de leerling gereed is, verschijnt de meester

Hoog gevoeligheid, concentratiegebrek, nieuwetijdskind. Ik had van alles wat. De tics overheersten en werden door mijn moeder bestreden met valeriaandruppels. De hoofdpijn met een half aspirientje, maar voor mijn concentratiegebrek op school waren geen pillen of druppels. Lezen had ik snel geleerd. Het werd een magisch toevluchtsoord. Voor de andere vakken zag ik maar één ontsnappingsroute; naar buiten staren. Ik was een slechte leerling…

1982
De band Doe Maar lanceerde de Nederpop en zong over de Bom. Harry Mulisch publiceerde De Aanslag en ik ontdekte bij de kassa van de supermarkt dat ik een blauwe en een bruine schoen aan had. Een paar dagen eerder was ik mijn hond vergeten en daar kwam ik pas achter toen ik al thuis was. In paniek rende ik terug. Ze stond gelukkig braaf aangelijnd bij de supermarkt te wachten, er volledig op vertrouwend dat ze zou worden opgehaald. Haar bruine ogen en kwispelende staart leken te zeggen: 'Waar was je nou?' Het leverde me een flink schuldgevoel op en de angst dat ik op een dag zou vergeten om Ernst-Jan van de kleuterschool af te halen. Het was weer zover. Andere werelden trokken aan me en de grijze werkelijkheid had het nakijken.
Het konden ook zomaar ineens gedachten zijn die me niet loslieten. Kleefgedachten. Stoorzenders, die voorschreven wat ik wel en niet moest doen, denken en voelen. Opborrelend uit een commandocentrum dat ik geprogrammeerd had in mijn jeugd. De zinloosheid en onechtheid dropen ervan af. Ik kon niet anders dan ernaar luisteren en handelen, met het knagende gevoel dat ik die gedachten niet was. Zaten er twee mensen in mij? Een die dacht en een die… tja wat: vrij was van gedachten? Zou dat kunnen? En wie was ik dan, zonder die gedachten? Vragen, vragen, vragen…

Het boek is te koop bij alle webboekhandels

Een goede leraar is iemand die iets uit
je haalt in plaats van iets in je stopt. (N.D Walsh)

http://harmonia-schiedam.nl/forum/index … 43eec981ea

Bulletin Board voettekst