Forum SpiritueelRotterdam.nl

Je bent niet ingelogd.

#1 18-12-2017 20:53:27

harmonia-schiedam
Lid
Bijdragen: 364

Annet Mol - Nieuwsbrief december 2017

https://kosmische-communicatie.email-provider.nl/a/wdb3p4fpot/c/5jdshh4ohu/t/OPc7ZMqWza_600.png

Kosmische Communicatie

Het licht schijnt altijd, en het enige wat wij moeten doen, is oppassen dat er niets treedt tussen ons en het licht.
Ralph Waldo Trine, Amerikaans schrijver en filosoof 1866-1958

https://kosmische-communicatie.email-provider.nl/a/wdb3p4fpot/c/5jdshh4ohu/D6GtGeli5N_fotoparavisiejpg    

In oktober schreef ik al over het – dit jaar - verschijnen van mijn boek De Juffrouw op het rozenblad en de extra Nieuwsbrief waarin ik daar aandacht aan zou besteden. Dat is inmiddels allemaal gebeurd. Ik heb een geweldig leuke boekpresentatie gehad en gloei nog na van de complimenten van lezers.
Het 'gat' waarin ik daarna dacht te vallen was maar klein. Er gebeuren zoveel leuke dingen om het boek heen. Zoals een workshop tijdens de maand van de spiritualiteit in de bibliotheek in Schiedam en een artikel in ParaVisie. Oude tijden herleven.

En dan is het ineens alweer december. De beste wensen, licht en liefde worden over en weer gewenst. Mooie intenties! Hou ze vast voor de komende twaalf maanden. Laat het licht in je schijnen door zoveel mogelijk dingen, die niet bij jou horen, los te laten. Zoals in de quote hierboven: pas op dat je niet te veel duisternis binnen laat komen...

Ik wens je fijne feestdagen en een relaxte  jaarwisseling. Voor mij zijn de vrije dagen eind van het jaar altijd bezinningsdagen. Tijd om weer even in de Hermetica te duiken, om te lezen en er groeit  alweer een verlangen om een mandala tekening te gaan maken. Even spelen met kleur en vorm. Reflecteer mee! Laat het duister van 2017 achter je en begin 2018 met een 'verlicht' hart.

Veel leesplezier met deze lange december Nieuwsbrief!

Boekpresentatie De Juffrouw op het Rozenblad

https://kosmische-communicatie.email-provider.nl/a/wdb3p4fpot/c/5jdshh4ohu/2DtyFfG2lo_annetenpeterpng

De presentatie op 10 november j.l. werd een inspirerende middag in de bibliotheek in Schiedam, die gevestigd is in de Korenbeurs. Een gedroomde locatie voor een boekenwurm als ik om als auteur te debuteren. Ik was blij dat ademtherapeut Peter Kamschuur een lezing gaf en aan hem reikte ik het eerste boek uit.

De Juffrouw op het rozenblad drijft nu op haar gemak de wijde wereld in. Ze is gesignaleerd in  Mystiek in Rotterdam en natuurlijk in de Schiedamse winkels Post Scriptum en het Schiedams Boekhuis. Maar ook al bij boekhandels in Limburg en Den Bosch. En zelfs op het Rokin in Amsterdam, bij boekhandel Scheltema, waar ze heerlijk vrouwelijk ligt te glunderen op haar blad.

Ik krijg fijne reacties: zo vinden mijn lezers het boek vlot geschreven, eerlijk en herkenbaar. En er zijn er die niet kunnen wachten op deel twee!
Ik wel. Eerst maar eens bijkomen van deze gebeurtenis. Het boek is nu zes weken uit en er zal best nog wel meer met ‘mijn juffrouw’ gebeuren. Lees het volgende item maar eens…

Van paranormaal naar authentieke spiritualiteit

https://kosmische-communicatie.email-provider.nl/a/wdb3p4fpot/c/5jdshh4ohu/n8M7flylHQ_korenbeursschiedamjpg

Op woensdagavond 17 januari a.s. om 20:00 uur ben je van harte welkom bij de bibliotheek in Schiedam die gehuisvest is in de prachtige Korenbeurs. Ik geef die avond de lezing Van paranormaal naar authentieke spiritualiteit.
Paranormale uitingen zijn interessant, net als de vraag of die onderdeel zijn van het brede begrip spiritualiteit. Kun je paranormale  vermogens ontwikkelen of moet je met die gaven geboren zijn? En wat kun je er mee? Wat heb je eraan? Hoe spiritueel zijn ze? Bestaat er een sturende kracht?
Ik zocht een antwoord op die en nog veel meer vragen na een vervelende opmerking van iemand, die insinueerde dat de ziekte van mijn pasgeboren zoon een straf van God was. Ik belandde als journalist voor ParaVisie en als bestuurslid van een spirituele vereniging in een subcultuur waar net zoveel uitroeptekens als vraagtekens bij konden worden geplaatst. Succes en falen gingen hand in hand bij mijn persoonlijke ontwikkeling.
Interessante mensen kruisten mijn levenspad. Helderzienden, magnetiseurs, auralezers en aurareaders: ze zochten allemaal contact, maar met wat?
Met wie?
Met ernst en humor vertel ik over het wel en wee van die tijden en hoe ik me uiteindelijk als paragnost en medium heb ontwikkeld en met wie – en hoe - ik paranormaal contact heb…
Ik ben nieuwsgierig naar de ervaringen van anderen die ook het paranormale ontdekten. Waar heb jij contact mee?

Op de website van de bibliotheek wordt de lezing ook aangekondigd. De toegang is gratis. Je kunt een donatie achterlaten voor de bibliotheek.

Ik geef deze lezing ook voor spirituele verenigingen of andere groepen. Neem even contact met mij op als je interesse hebt.
In het februari-nummer van ParaVisie – rond 22 januari a.s. te koop - verschijnt een artikel over mijn boek.

De geboorte van een jongetje…

https://kosmische-communicatie.email-provider.nl/a/wdb3p4fpot/c/5jdshh4ohu/pI2f6alxeS_babyjesusjpg

Als hij wordt geboren is het een gewoon klein baby’tje. Onschuldig en lief, met ongetwijfeld driftige huilbuien, vredige slaapjes en vette boeren van de moedermelk.  Als hij drieëndertig jaar later sterft, blijft de reputatie van een oproerkraaier hangen. Tweeduizend jaar later is er geen leven dat zo veelbesproken en nagetrokken is als dat van hem, Jezus van Nazareth.
In de Romeinse geschiedschrijving komt hij nauwelijks voor. De Romeinen waren daar toch echt heel secuur in. Wat er is geschreven over hem is zo summier, dat er ernstig getwijfeld wordt of de helft er niet later bijgeschreven is. Dat deden ze veel in die tijd, tussen de regels door schrijven of 'verbeteringen' aanbrengen. In de gnostische geschriften is nog het meeste te vinden over zijn leven, omdat die teksten haast twee eeuwen in het zand hebben gelegen en daardoor niet verpest zijn door allerlei christelijke geschiedschrijvers die al heel snel iets betitelden als 'nepnieuws'. De gnostische geschriften worden door de volgers van deze stroming nog steeds gezien als kennis voor ingewijden.

Er is aan baby Jezus heel wat toegeschreven. Hij was de zoon van de mensen, zoon van God, de Messias, koning van alle volkeren, de goede herder, genezer, revolutionair, kindervriend. Maar bovenal: geboren uit de maagd Maria. Dit laatste is op zijn zachtst gezegd heel raar. Tenzij  je de oude mythes er op na slaat. Of een dosis nuchter verstand inzet.
Laten we bij dat laatste maar eens even stil staan. Omdat er zo driftig eeuwenlang van alles in de oude geschriften is bijgeschreven en niet iedereen even taalvast was op het gebied van de klassieke talen, zijn er ongetwijfeld vertaal- én interpretatie fouten gemaakt. De kans is groot dat historisch gezien Jezus een bastaard was en in die tijd een outcast. Zijn vader was onbekend. Verklaarbaar dus dat hij een vader zocht. Hij vond een onstoffelijke vader: in de hemel. Een die hem niet afwees. Net als zijn familie en de rest van zijn omgeving. Jezus liet zich daar in niet mis te verstaande bewoordingen over uit. Bekend is zijn uitspraak: 'Nergens wordt een profeet zo miskend als in zijn eigen stad, onder zijn verwanten en huisgenoten.' (Marc. 6.4) En als zijn moeder iets vraagt, zegt hij glashard: 'Vrouw, wat heb ik met u van doen? Wat heb ik met u te maken?' (Joh. 2).

Kortom, met het prachtige verhaal van Jezus - geboren uit de maagd Maria - kunnen we dus veel kanten op. En naar wat hij werkelijk heeft gepredikt moeten we toch een beetje een slag slaan. Zelf schreef hij niets op. De eerste geschriften die zijn leer bevatten zijn haast 150 jaar na zijn dood geschreven en wijken heel erg af van wat er in de bijbel staat. Bram Moerland geeft zeer interessante toelichtingen op die gnostische geschriften als het Thomas evangelie en de Nag Hammadi geschriften.
Wat mij het meeste aanspreekt in de man Jezus is dat hij  niet als verlichte meester rondliep. Hij zette zich af tegen de gevestigde orde. Hij verhinderde dat een overspelige vrouw gestenigd werd door de dogmatische massa en gaf ingewijde kennis door aan vrouwen. Hij kon woest worden op de geldwisselaars die hij de tempel uit ranselde, werd geïrriteerd als zijn discipelen onzinnige vragen stelden en kuste een vrouw Maria, die vaak bij hem was, vol op de mond. Een man van vlees en bloed….

(bron: Transmissie en transcendentie van Nico Tydeman)

Ooit zoiets meegemaakt?
    https://kosmische-communicatie.email-provider.nl/a/wdb3p4fpot/c/5jdshh4ohu/qDrW5RR79d_ufojpg

Een ufo tegenkomen. Je zult het maar beleven! Het lijkt me geweldig om die ervaring nog eens te hebben. Een ontmoeting met een ufo staat dus op mijn bucketlijst. Ik ken niet zoveel mensen die zo’n ervaring hebben gehad en degenen die er over willen praten doen dat aarzelend, alsof ze nog steeds hun eigen ogen niet geloven. Van piloten en astronauten komen ook opvallende getuigenissen. Juist deze mensen moeten vanwege hun beroep goed kunnen waarnemen en alert zijn. Je zou toch denken dat ze die ontmoetingen met een ufo niet uit hun duim zuigen.
Coen Vermeeren schreef een interessant boek: Ufo’s bestaan gewoon, omdat zijn studenten vragen stelden over het bestaan van ufo’s en de vele goed gedocumenteerde meldingen die er zijn. Moet kunnen, zou je zeggen, maar helaas heeft hij zijn opleiding en positie niet mee als dr.ir. gepromoveerd luchtvaart- en ruimtevaartingenieur. Vermeeren was jarenlang promovendus en later docent bij de faculteit Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek van de TU Delft en Hoofd Studium Generale van de TU Delft.

Vermeeren neemt graancirkels, synchroniciteit en astrologie ook heel serieus. Zijn mening, research en boek over 9/11 schoot bij velen het verkeerde keelgat in. Het waren allemaal slechts complottheorieën, vond men. Skepsis, de waakhond tegen alles wat niet één, twee, drie te verklaren valt, is al lange tijd bezig om Vermeeren uit zijn positie op de TU te lepelen. Dat lijkt gelukt. Op 1 september heeft hij de TU verlaten. Moeten verlaten? Jammer voor zijn studenten. Vermeeren was de enige die bereid was om alles wat onder de tafel is geveegd de laatste jaren over ufo meldingen boven water te halen. En nu is er niemand meer die dat doet.
Tja,  heb je ooit zoiets meegemaakt?

Het radioprogramma Het Zwarte Gat van Veronica (1979 tot 1994) verhoogde jarenlang de slapeloosheid met haar avonduitzendingen en liet een grote groep mensen kennis maken met paranormale verschijnselen. Paranormaal werd populair. Héél populair…
Ik vond een afspeellijst op internet met heel veel radio-uitzendingen. Nog even mee griezelen in de donkere dagen voor Kerst? Of is het nu allemaal niet meer zo eng?
De begintune blijft een hit! In The Lap Of The Gods van het Alan Parsons Project.
Heb jij ook zo’n voorliefde voor Zuid Engeland? In deze video een aflevering  van het radioprogramma "Het Zwarte Gat" waarin Andre Groote een paranormale reis naar Engeland maakt. Hij bezoekt Glastonbury Tor en Avebury en vertelt over zijn paranormale indrukken. De foto’s zijn prachtig.
Ik krijg er nooit genoeg van en hoop toch echt dat ik in 2018 weer naar Zuid Engeland kan reizen...

Nog even blijven griezelen

https://kosmische-communicatie.email-provider.nl/a/wdb3p4fpot/c/5jdshh4ohu/OloNMOGGNa_spookjpg

Ze blijven opduiken: Video’s waarop onverklaarbare dingen lijken te gebeuren. Lijken! Je weet tegenwoordig nooit of er mee geknoeid is. Maar sommige zijn gewoon zo echt, dat ik graag wil geloven dat ze ook echt zijn. Ook omdat ik weet dat er heel veel dingen kunnen gebeuren die ons verstand te boven gaan. Maar toch…
Ik blijf wel kritisch. Bekijk deze video’s en stel je zelf de vraag: waarom zou een ‘geest’ zo uit zijn dak gaan? Is het een overleden leerling die heel erg gepest is? Iemand die altijd lage cijfers kreeg?  Of komt het van een leerling die nog leeft en zich door poltergeistverschijnselen uit? (Poltergeist, een onverklaard verschijnsel waarbij geluiden ontstaan, voorwerpen worden bewogen en elektrische apparatuur ontregeld raakt, zonder dat daarvoor een fysische oorzaak is aan te wijzen. De gedachte is dat een spook of geest verantwoordelijk is voor de waargenomen manifestaties).
Dat boeit me dan weer. Waarom gebeurt dit, welke energie ligt eraan ten grondslag?

Praten met je kerstboom

https://kosmische-communicatie.email-provider.nl/a/wdb3p4fpot/c/5jdshh4ohu/mYbb7mzoJB_kerstboomjpg

Talking trees! Ze bestaan…
Voor kunstenaar Bert Barten was de maat vol toen de Poolse regering de kap van het oerbos aankondigde. Al langere tijd ergerde hij zich er ook al aan hoe onnatuurlijk de mensen leven. Hij deed iets unieks en gaf de bomen een stem en liet ze zelfs een concert geven. Nieuwsgierig? Bekijk dan even het videofilmpje.
Bomen in het bos communiceren ook onderling en niet competitief maar coöperatief, ontdekte Suzanne Simard. Waar de ene boom een gebrek aan heeft, geeft een andere wat meer stoffen af. Waarom weten we hier zo weinig van? Cleve Backster onderzocht al ruim vijftig jaar geleden de emoties van planten.

Het was in 1966 dat de plantkundige Cleve Backster, een Amerikaan, het blad van de Philodendron verbond met een 'leugendetector', om het elektrisch geleidend vermogen te meten van die bladeren als het water van de wortels naar de bladeren gaat. De resultaten waren buitengewoon: alle experimenten waarbij een plant op een of andere manier geschonden werd, hadden het gevolg dat de wijzer van de meter fel uitsloeg. Toen hij overwoog een blad van deze plant te verbranden, vertoonde de meting een scherpe piek. (bron https://www.tuinadvies.nl/artikels/varia_gevoelens)

Op de site Tuinadvies staan meer leuke wetenswaardigheden over het gevoelsleven van ons planten- en bomenrijk. Over hun liefde voor muziek en hun voorliefde voor gezelligheid…
Ik denk dat je nu heel anders kijkt naar je ‘wreed’ omgehakte kerstboom.

Henri Nouwen. Geroemd en geëerd spiritueel leraar

https://kosmische-communicatie.email-provider.nl/a/wdb3p4fpot/c/5jdshh4ohu/KgjG2pLtsa_henrinouwenjpg

Behalve in Nederland. Treurig. In de hele wereld geroemd als groot spiritueel leider en in Nederland kennen we zijn broer Paul Nouwen beter – als voormalig directeur van de ANWB – dan Henri. Broer Laurent, de jongste broer beheert het geestelijk erfgoed van Henri die in 1996 overleed. En dat is heel wat! Nog komen regelmatig vanuit de hele wereld groepen bij elkaar om Henri te gedenken en om over zijn werk te spreken. Hillary Clinton vertelde in een documentaire (zie link) dat zij tijdens die turbulente periode in haar leven – toen haar man in opspraak raakte  - terug greep naar een boek van Henri Nouwen dat ze jaren eerder las en daar veel steun aan had.
Ik leerde het werk van Henri Nouwen kennen via Rob, die zijn boek Eindelijk thuis las. Na dat boek volgden er nog meer: Brood voor onderweg, Vreemdeling in het paradijs, Adam en Alles nieuw. Prachtige teksten. Ze zijn uitgewaaid over de hele wereld….

Eerder in de Nieuwsbrief schreef ik over een uitspraak van Jezus: 'Nergens wordt een profeet zo miskend als in zijn eigen stad, onder zijn verwanten en huisgenoten.' Er is niet veel veranderd in tweeduizend jaar.

Weg van het denken

https://kosmische-communicatie.email-provider.nl/a/wdb3p4fpot/c/5jdshh4ohu/dZLG8QX2cw_wegvanhetdenkenjpg

Zo nu en dan duikt er een pareltje op. Zoals het boek Weg van het denken van de beroemde Alan Watts, Engels filosoof, schrijver, spreker, anglicaans priester, hoogleraar en beoefenaar van de vergelijkende godsdienstwetenschappen. Hij verdiepte zich in de filosofie van zen, het boeddhisme en het taoïsme, en heeft met zijn werk een belangrijke bijdrage geleverd aan de introductie en popularisering van Aziatische religie en filosofie in het Westen. (bron Wikipedia)
Hij overleed in 1973. Dat er dan toch nog een boek van zijn hand verschijnt is te danken aan zijn zoon die een audio serie bewerkte in boekvorm.
Het boek is ook als e-book te koop. Heerlijk leesvoer voor de komende Kerstdagen.

Kerstkadootje…

Geschenkboekje van Pentagram boekwinkel nu digitaal beschikbaar

Bij de opening van Pentagram boekwinkel in 2008 ontvingen alle klanten een mooi geschenkboekje met citaten over de drie klassieke thema's uit de hermetische wijsbegeerte: God, Kosmos en Mens. Dat boekje is niet meer nieuw verkrijgbaar en we gaan geen herdruk maken. Wel willen we de digitale versie beschikbaar stellen aan de huidige abonnees van onze nieuwsbrieven.

Ik ben lid van Pentagram en de nieuwsbrief, jij dus ook een beetje. Ik ken het boekje. Mooie teksten.
Sessies, huiskamersessies en lezingen

Neem even contact op als je interesse hebt om een huiskamersessie te geven of in een persoonlijke sessie wilt hebben. Op mijn website vind je meer informatie.

Kosmische groet!

Annet

http://www.screenfactory.nl/images/Kerst_banner_700px.png

Op de site van Annet staat de nieuwsbrief met meerdere linken in de tekst die hierboven staat en ook nog een rijtje onder de titel....
Links
Interessant, grappig of alleen maar irritant........

Lees meer op onderstaande link naar de volledige nieuwsbrief.

https://kosmische-communicatie.email-pr … lsvxzqnez6

Laatst bewerkt door harmonia-schiedam (18-12-2017 21:03:25)

Een goede leraar is iemand die iets uit
je haalt in plaats van iets in je stopt. (N.D Walsh)

http://harmonia-schiedam.nl/forum/index … 43eec981ea

Bulletin Board voettekst