Forum SpiritueelRotterdam.nl

Je bent niet ingelogd.

#1 02-05-2018 13:34:15

harmonia-schiedam
Lid
Bijdragen: 362

Annet Mol - Nieuwsbrief mei 2018

https://kosmische-communicatie.email-provider.nl/a/wdb3p4fpot/c/d2ltxxrczo/t/OPc7ZMqWza_600.png

Kosmische communicatie

De langste reis is de reis naar binnen
Dag Hammarskjold

Een reis die in mijn beleving nooit eindigt. Ik word onderhand wel een ervaren reiziger en zie het oponthoud op mijn levenspad niet meer als storend of vervelend. Het zijn Aardse aangelegenheden. Per slot ben ik een Aardbewoner, levend in een materiële wereld en zal met alles wat daaraan meekomt moeten leven: met tegenslag, ziekte en dood. De reis gaat wel zoveel soepeler als ik weer naar binnen kan keren en de weg vrij kan maken naar het - mystieke - hart, het transcendente, dat het Aardse overstijgt.

En zolang mijn reis voortduurt schrijf ik natuurlijk ook Nieuwsbrieven, zodat je een stukje met mij mee kan reizen...

Veel leesplezier!

Wie ben je?....

https://kosmische-communicatie.email-provider.nl/a/wdb3p4fpot/c/d2ltxxrczo/kKvi0PZdFR_india2010146jpg

Een mens van vlees en bloed. Een stoffelijke wezen. Opgebouwd uit ongeveer 55 tot 60% water (waterstof en zuurstof). Een embryo zelfs uit 80%. Uit koolstof, stikstof, calcium, fosfor, natrium, kalium, zwavel, chloride, magnesium, ijzer en wat andere sporenelementen.
Je bent meer dan die stoffen. Je bent onstoffelijk door het denken en je bewustzijn, waardoor je keuzes kunt maken. Je bent ook transcendent, waardoor je het denken weer overstijgt en je bewust wordt van het buitenzintuiglijke, het bovennatuurlijke. Transcendente ervaringen tillen je uit de Aardse werkelijkheid.

Het is dus de transcendentie die de mens uit tilt boven de dagelijkse gang van zaken en de ervaring geeft dat we dus meer zijn dan de stoffen waaruit het lichaam is opgebouwd. Dat we deel uitmaken van een universum, van iets veel groters.

De stoffen waaruit het lichaam is opgebouwd zijn bekend, maar hoe het bewustzijn en ons transcendent vermogen werken blijft nog een mysterie. Gelukkig maar, want juist die geven ons het gevoel dat we zoveel meer zijn dan die zak materiële stoffen. Dat we de materie overstijgen, aansluiting kunnen krijgen met het goddelijke, de kosmos, met het mysterie van leven en dood.

Door het in rust en stilte naar binnen keren, het even afstand nemen van de dagelijkse gang van zaken, door het denken buitenspel te zetten, krijgen we de verbinding die een mens ook zo nodig heeft en waar hij sinds zijn bestaan naar zoekt: het gevoel van verbondenheid, van eenheid die het menselijke overstijgt…

Buitenzintuiglijke ervaringen: Da’s gek

https://kosmische-communicatie.email-provider.nl/a/wdb3p4fpot/c/d2ltxxrczo/I51mQLUnwt_dasgekjpg

Buitenzintuiglijke ervaringen? Gek? Het is maar hoe je daar naar kijkt, schrijft antropoloog Danielle Braun in haar boek Da’s gek. Ze schreef eerder met Jitske Kramer De corporate tribe dat managementboek van het jaar werd in 2016.

Gekte is een context probleem, stelt ze in haar boek vast. Buitenzintuiglijke ervaringen worden in andere culturen niet als ziekte gezien. Sterker nog, wie als kind al stemmen hoort heeft de geschiktheid om als sjamaan te worden opgeleid en verwerft daarmee een grote status in zijn eigen cultuur. In het Westen wordt al snel iets als psychiatrisch gezien en verdwijnen mensen met afwijkend gedrag als psychiatrische patiënten naar de onderkant van de samenleving.
Tja, in de ene cultuur spreken de goden door de mond van een Sjamaan en in de andere spreekt de DSM - het handboek voor psychische stoornissen – door de mond van de psychiater.

Danielle Braun: ‘Ik wil gekte of ziekte niet romantiseren, want mensen kunnen er onder lijden, maar we plakken wel erg snel DSM-labels. We gaan voorbij aan de schoonheid van gekte, het talent ervan. Mensen die prachtige kunst kunnen maken, noemen wij psychiatrisch ziek. In andere culturen wordt meer geaccepteerd dat iemand die heel mooi kan schilderen of tekenen, warrig en chaotisch is. Iedereen snapt dat zo iemand hulp nodig heeft. In het Westen moet je eerst meedraaien, op alle vlakken goed functioneren, voor je ergens in kan excelleren. Dat geeft veel stress voor mensen die een bepaald ding heel goed kunnen en tegelijkertijd anders zijn. Bij afwijkend gedrag roepen wij al snel: verward persoon.’
(bron: Trouw 21 april 2018)
Ik heb tekst vet gemaakt, omdat die uitspraak volgens mij de kern weergeeft waarom er tegenwoordig zoveel verwarde mensen zijn, of mensen die de weg kwijt raken en die weer terugvinden bij het extremisme, waarin ze wel kunnen uitblinken.

De leden van de Masai-stam groepen zich om een persoon heen die niet aan de norm van hun sociale cultuur voldoet. Zij prijzen die persoon, geven die aandacht en positieve feedback. Vanwege dat begrip en die tolerantie wordt afwijkend gedrag niet als overlast gezien.
Wij horen in het nieuws steeds vaker dat verwarde personen overlast geven en GGZ instellingen vol zitten. ‘We zijn niet meer gewend om met mensen om te gaan die zich vreemd gedragen,’ schrijft Danielle Braun.
Ze heeft een punt. Wij voelen ons snel aangetast in onze veiligheid en gaan dan over op het medicaliseren van niet alleen volwassenen, maar ook van kinderen. Want o jee, ze passen niet in het Westerse kader.
In veel gevallen zal medicatie nodig zijn, maar het kan geen kwaad om te kijken naar de grenzen van wat gek is en wat normaal. Want wanneer sluiten we volwassenen en kinderen uit, zetten we hen in een apart traject en snijden we hen af van soms een geweldige kunstzinnige eigen belevingswereld of andere aangeboren vaardigheid?
‘Dali en Van Gogh hadden hun kunst niet gemaakt als wij ze aan de pillen hadden gezet,’ stelt Danielle Braun vast.
Ik denk dat we het eens moeten af leren om mensen die hun hoofd boven het maaiveld uitsteken – in positieve of negatieve zin – anders te bekijken. Waar anderen in dat maaiveld in de schaduw staan, vangen zij de meeste zon!...

Da’s gek, cultuur en mediation. Leuk en interessant verhaal (video) over cultuur en gekte van Danielle Braun. Zie via de link naar Annet's nieuwsbrief.

Keltisch tekenen voor dummies

https://kosmische-communicatie.email-provider.nl/a/wdb3p4fpot/c/d2ltxxrczo/rE2wV6UWUl_keltischeknoopjpg

Prachtig om te zien, maar het kost vast veel bloed, zweet en tranen om dat Keltische tekenen onder de knie te krijgen, dacht ik altijd. Toen ik vijfentwintig jaar geleden met Mandala tekenen begon, trokken die mooie ingewikkelde knopen me al erg aan. En eindelijk ben ik dan eens begonnen om er serieus mee aan de slag te gaan. Het geplande bezoek aan Dublin deze zomer, met een bezoek aan de Book of Kells speelt natuurlijk mee.

Van Wikipedia:
Het Book of Kells werd rond het jaar 800 geschreven door Keltische monniken en geldt als een meesterwerk van de westerse kalligrafie in insulaire stijl. De teksten van de evangeliën zijn grotendeels overgenomen in de versie van de Vulgaat, hoewel het boek ook een aantal passages bevat van eerdere versies van de Bijbel, de Vetus Latina. De ongeëvenaarde rijke versiering bestrijkt onder meer tien paginagrote afbeeldingen en pagina's met levendige hoofdletters met tussen de regels door kleine miniaturen.

Afbeeldingen uit de Book of Kells.
Als je op een afbeelding klikt krijg je een scherpe vergroting. (zie via de link)

Al snel verdwaalde ik in allerlei technieken. Omdat het Keltische tekenen al zo oud is, is er geen eenduidige uitgebreide beschrijving te vinden.
Sommige typisch Keltische figuren kun je over de hele wereld tegenkomen. Elke cultuur lijkt een eigen draai aan bepaalde motieven te hebben gegeven. Het was dus even zoeken naar een ‘Keltisch tekenen voor dummies’. Op internet bleek heel wat te vinden. Ik vond een korte cursus, gemakkelijk uitgelegd en uit te voeren en met snel resultaat. (via link) Een aanrader om eens een lesje te volgen. Elk filmpje duurt maar een minuut of acht.
Mijn volgende stap was niet moeilijk: doorgaan!

Op de site van Angelique Moorman van het Mandala atelier vond ik veel informatie en zelfs een paar workshops Keltisch tekenen, zoals de trappatronen. (zie via link) Ondertussen ben ik druk bezig om al die moeilijke knopen en spiralen onder de knie te krijgen en was ik al een dag bij Angelique om de fijne kneepjes onder de knie te krijgen.
Het Keltisch tekenen, je eigen ontwerpen maken is ontspannend, leuk om te doen en heel meditatief.

Kleur bekennen

https://kosmische-communicatie.email-provider.nl/a/wdb3p4fpot/c/d2ltxxrczo/XLtlEftkAG_kleuradviesjpg

Even kort door de bocht: kleur is samengesteld uit golflengtes van licht. We nemen de elektromagnetische straling van een golflengte waar en dan alleen nog maar de golflengte – het spectrum - tussen 750 en 400 nanometer. Dat is wat ons oog kan zien. Alle andere kleuren die er mogelijk zijn, zien we dus niet.

Johann Wolfgang von Goethe, Duits wetenschapper, toneelschrijver, romanschrijver, filosoof, dichter, natuuronderzoeker en staatsman, een echte duizendpoot dus, schreef in 1810 De Kleurenleer. Hij beschrijft dat een kleur effect heeft op de mens, dat een kleur een gevoelswaarde en een mystieke betekenis heeft. Dat kleur als taal kan worden gebruikt.
Er is veel te zeggen en te schrijven over kleuren.  (zie via link)We worden beïnvloed door kleuren. Op deze sites vind je wat informatie. (Zie via link)

Onze chakra’s hebben een eigen kleur (ingegeven door de elektromagnetische straling).
1e chakra kleur: rood
2e chakra kleur: oranje
3e chakra kleur: geel
4e chakra kleur: groen
5e chakra kleur: lichtblauw
6e chakra kleur: donkerblauw
7e chakra kleur: violet

En onze aura wordt ook gekleurd waargenomen. Kleuren die veranderen als onze gemoedstoestand verandert.

Meditaties op de chakra’s,zoals ik die vroeger deed, zijn me niet goed bevallen. Bijvoorbeeld: de kleur groen visualiseren om de hartchakra te voeden. Of donkerblauw voor het voorhoofdschakra. Ik kreeg er alleen maar energiestuwingen van. Tegenwoordig laat ik dat, wat ik aan kleuren nodig heb, intuïtief gebeuren. Komt er eigenlijk op neer dat je de kleur draagt, waar je je lekker in voelt op dat moment.

Kleur is voor veel mensen best een moeilijk ding, merk ik vaak. Soms ook wel een beetje eng. Stel je voor dat felle rode jasje, loop ik dan niet voor gek? Speel eens met kleur.
Je kunt je ook een handje laten helpen door eerst te bepalen welke kleuren er eigenlijk bij je passen. Zodat je je in het dagelijkse leven goed voelt bij een kleur, voor je je stort in de intuïtieve beleving van kleuren. Misschien is een kleuradvies iets voor je…  (zie via de link)

Dé dokter Vogel van 1000 jaar geleden

https://kosmische-communicatie.email-provider.nl/a/wdb3p4fpot/c/d2ltxxrczo/ylkozRVa1l_herbal71110x600jpg

Genezen door het gebruik van planten en kruiden is veel ouder dan 1000 jaar, maar een uitgebreide beschrijving van wat te gebruiken bij welke aandoeningen en hoe de recepten te maken, dat is uniek! Onderzoekers zeggen dat ongeveer de helft van de ingrediënten uit het kruidenboek, dat bekend staat als Cotton MS Vitellius C III (uit 1000–1025) (zie via link), nog steeds wordt gebruikt in onze geneeskunde. De kennis is uitgebreid verwoord en in beeld gebracht. Bij een plaatje van een spin of slang staat vermeld wat er gebruikt kan worden als tegengif.
De geschiedenis van het unieke boek blijft in nevelen gehuld.

Tekst van website:
‘Door de eeuwen heen hebben verschillende auteurs aan het manuscript gewerkt en zij hebben wel wat aanwijzingen achtergelaten. Zo heeft een schrijver uit de twaalfde eeuw het boek opgedeeld in hoofdstukken, wat suggereert dat hij of zij wilde dat het boek als naslagwerk zou worden gebruikt om informatie over specifieke planten op te zoeken.
Ook wordt er gedacht dat het boek in meerdere landen is geweest, omdat er in meerdere talen in geschreven is en omdat er planten in beschreven staan die niet in Groot-Brittannië groeien.
Alison Hudson, curator van het project, zegt: ‘Niemand kan met zekerheid zeggen hoe dit manuscript werd gebruikt of zelfs waar of door wie het is geschreven. De vervaardiging van dit boek wordt geassocieerd met kloosterschriften uit Canterbury en Winchester, vanwege de schrijfstijl en de versiering, maar dit kan niet met zekerheid worden gezegd.’

De kennis uit het boek is niet langer alleen maar beschikbaar voor mensen die het oud Engels kunnen lezen. Het oude manuscript is vertaald in leesbaar Engels en in boekvorm te koop. Gewoon bij Bol.com! (Zie via link)

Middeleeuwse spiritualiteit: De vrouw als zak drek.
    https://kosmische-communicatie.email-provider.nl/a/wdb3p4fpot/c/d2ltxxrczo/Ai4076OFXA_379641134demisluktemanjacobslavenburgjpg

Het verbaast me toch steeds dat de vrouw nog geen gelijkwaardige positie heeft ten opzichte van de man. Ongelijkheid bij salarissen, het onevenredige aandeel in top posities, grensoverschrijdend gedrag ten aanzien van de vrouw, het is problematiek die in het Westen speelt.
In andere delen van de wereld is de ongelijkwaardigheid dramatisch: (seksueel) geweld, lichamelijke verminking, onderwerping aan de man, buitensluiten van kennis en inkomen. Ik huiver bij het idee dat dit zich soms al op een paar uur vliegen vanaf het voor mij veilige Nederland afspeelt.

De rol van de vrouw – gerekend vanaf de jaartelling - is geen florissante. In de bijbel begint het al als Eva als een bitch wordt neergezet. Ze verleidt Adam om van de boom van kennis van goed en kwaad te eten. Prompt verliezen ze hun onschuld én het eeuwige leven. Eva krijgt de schuld. Zij is als vrouw gedoemd om kinderen te baren in pijn en smart. En Adam moest gaan werken voor de kost. Het is maar een (bijbels) verhaal, een soort mythe, of legende. Tja, waar valt het onder?  Onder de sprookjes?

Er valt heel wat te vertellen over de Christelijke middeleeuwse visie op de vrouw. Eigenlijk te lezen, want er werd driftig neergepend hoe weerzinweekend vrouwen waren in die tijd.
‘De vrouw is een mislukte man en bezit daarmee vergeleken een defecte en foutieve natuur.’ Schreef kerkvorst Albertus Magnus (± 1200 – 1280 n Chr).
Griekse wijsgeren, zoals Aristoteles konden er voor de jaartelling ook wat van om de vrouw naar beneden te halen, maar de Christelijke kerk spande de kroon. Rampen als hongersnood, ziekten en oogsten die mislukten werden toegeschreven aan de vrouw en daarmee werd de kiem van de heksenvervolging gelegd.

‘De schoonheid van het lichaam zit slechts in de huid. Als de man echter kon zien wat er onder de huid zit zou de aanblik van de vrouw hem doen walgen. Als wij spuug of drek met geen vingertop willen aanraken, hoe kunnen wij er dan naar verlangen deze zak vol drek te omhelzen.’

Kerkvaders en andere celibataire theologen lagen, voor ze overstapten naar de Christelijke leer, wel met zakken drek in bed. Het waren eens getrouwde mannen en sommige waren dat nog, na de overstap. De vrouw werd door hen neergezet als wellustig wezen.
Voor mij klinkt de angst voor hun eigen seksualiteit en wellust in hun walgelijke teksten door. Die angst en wellust bestaat nog steeds, getuige de vele seksuele misstanden in de kerk.

Maria Magdalena, dé Maria uit het Nieuwe Testament, was dus ook zo’n zak drek. Ze werd daarom maar als hoer neergezet in de Bijbel. Haar rol wordt gelukkig tegenwoordig wel steeds duidelijker. En haar rol is herzien door de informatie uit andere geschriften, informatie die bewijst dat alles in die tijd niet zo is gegaan als in die paar evangeliën, die in het Nieuwe Testament zijn opgenomen, staat beschreven. Er zijn véél meer teksten. Het Evangelie van Maria bijvoorbeeld. Een gnostisch geschrift. (Gnosis betekent mystieke, geheime kennis)
‘Zuster, we weten dat de Verlosser meer van jou gehouden heeft dan van de andere vrouwen. Zeg ons de woorden van de Verlosser zoals jij die herinnert, die jij kent maar die wij niet kennen en die wij ook niet gehoord hebben.’
Deze vraag van Petrus aan Maria bewijst dat zij meer dan een zak drek was voor Jezus. Ook in andere gnostische geschriften wordt duidelijk dat Maria Magdalena een belangrijke rol had.

Onlangs is een film verschenen: Maria Magdalena, The untold story,(zie via link) die voorgoed afrekent met het idee dat vrouwen geen rol hebben gespeeld in de vroeg Christelijke geschiedenis en meer zijn dan een zak drek. Maar dat weten wij natuurlijk allang…

Verder lezen? 'De heelwording van de de oergodin: de emancipatie van de ‘hoer’.
De Mislukte Man. Vrouw en seksualiteit in het Christendom van Jacon Slavenburg

De film Maria Magdalena. The untold story draai vanaf 17 mei in Wenneker cinnema  (zie via link)

Wederopbouw van Stonehenge[b]
https://kosmische-communicatie.email-provider.nl/a/wdb3p4fpot/c/d2ltxxrczo/Zdi3Q7xOdw_stonehengejpg

[b]Van 1958 tot 1963 zijn de Engelsen druk in de weer geweest met restanten brokstenen van Stonehenge
(zie via link) om een getrouwe weergave neer te zetten van wat er ooit heeft gestaan. Maar dat maakt de plek niet minder interessant. Het bezoekerscentrum van Stonehenge verhaalt uitgebreid over de geschiedenis (zie via link) en de erbarmelijke staat waarin het stenen bouwwerk heeft verkeerd.
Over de oorspronkelijke bedoeling van de bouwers moeten we maar veel aannemen, want wat er werkelijk allemaal heeft afgespeeld bij Stonehenge blijft gissen en vermoeden.
Is dat erg? Nee, voor mij niet. Het is een interessante plek. Er zijn vier paalkuilen gevonden in de buurt van Stonehenge die gedateerd worden rond 8000 jaar v.Chr. Er volgden na die vier paalkuilen verschillende bouwperioden waarin mensen met die metershoge steenblokken liepen te sjouwen. Rond 2300 jaar voor Chr. was de henge zoals we die nu – een beetje – kennen klaar.

Het blijft een aanrader om er eens langs te gaan. Het bezoekers centrum is ook interessant voor kinderen. Helaas is het wel héél erg druk geworden en je loopt een rondje om de steenkolossen. Wil je dat niet, bestel dan tickets bij het Engelse heritage om voor- of na sluitingstijd de cirkel in te mogen. (zie via link) Een nadeel: je moet tickets haast een jaar van te voren bestellen, maar dan heb je wel een unieke belevenis!
Dus zoek je nog een leuke trip voor de zomerperiode: vaar het kanaal over en trek de magische streek Wiltshire in. Vergeet Avebury niet waar een nog grotere steencirkel ligt. En als je er dan toch bent, ga naar Glastonbury. Ook zeer de moeite waard! Heb je serieuze plannen om te gaan, mail me gerust. Ik heb nog een reisbeschrijving liggen, die ik schreef voor een trip van vier dagen Zuid Engeland. Het programma is inclusief rijafstanden en vaartijden…

Mantra

https://kosmische-communicatie.email-provider.nl/a/wdb3p4fpot/c/d2ltxxrczo/MYv0HiQH9p_mantraweb21jpg

Mantra, het tijdschrift voor spiritualiteit en nieuwe wetenschap is helaas in weinig winkels te koop. Het is een kwartaalblad en voor 33,00 euro krijg je het drie keer per jaar in de bus. Kijk niet vreemd op als je dezelfde auteursnamen ziet bij de teksten als die in Prana stonden. Dat klopt, het tijdschrift Prana is overgenomen door Karin Hamakers Zondag. De vormgeving is wat veranderd evenals de naam. Verder lijkt Mantra sterk op Prana in een nieuw jasje.
Het lente nummer heeft als thema: Het ego.

Dierenriemtekens op koninklijk niveau

https://kosmische-communicatie.email-provider.nl/a/wdb3p4fpot/c/d2ltxxrczo/SYjEYkse6b_wielgoudenkoetsjpg

In het koetsenmuseum in Lissabon stond een koets met wel heel bijzonder wielen. De complete tekens van de dierenriem stonden er op afgebeeld. Geweldig om te zien en om te beseffen dat dat vast niet voor niets was gedaan. Er werd waarde aan gehecht! De koets was van een prinses. Haar naam en het jaartal van de koest heb ik helaas niet genoteerd in de opwinding. Maar zoals de afbeelding laat zien is het geen karretje van een paar jaar terug.   

Tot mijn verassing blijkt het helemaal niet zo bijzonder te zijn, die afbeeldingen van de dierenriem op de wielen van een koets. Op onze eigen, Hollandse gouden koets (zie via link) zijn ze ook aangebracht. Naast heel veel andere symbolische afbeeldingen.
Jammer dat we de tekens van de dierenriem zo weinig tegenkomen, dat deze oude symbolen lijken te verdwijnen. Het lijkt me wel wat om die op de wieldoppen van de koetsen van vandaag te zetten.

Astrologische weervoorspelling voor de zomer van Joyce Hoen

https://kosmische-communicatie.email-provider.nl/a/wdb3p4fpot/c/d2ltxxrczo/pMd7mSIauY_engeland2008098jpg

April 2018: De eerste helft van april is vermoedelijk 180 graden anders dan de 2e helft maar welke van de twee het koudst is, is moeilijk te voorspellen: half april gaat Saturnus omdraaien en als het de eerste helft koud is, valt de 2e helft waarschijnlijk mee, OF andersom:-)
Mei 2018: ik verwacht dat deze meimaand kouder wordt dan normaal, voornamelijk omdat Mars in Steenbok staat tot de 16e. Daarna komt hij in Waterman en dat kan nogal winderig weer opleveren.
Juni 2018: het wordt vast lekker weer, zeker in de tweede helft. Misschien zelfs superwarm.
Juli 201: Juli ziet er ook niet verkeerd uit, het kan zelfs tropisch worden met een omslag rond 10-11 juli.  Daarna echter nog steeds een warme maand.
Augustus 2018: Het is vreemd weer in augustus, denk ik zo.  Grillig met wellicht de nodige onweersbuien in de eerste helft, en mogelijk een stuk kouder dan we gewend zijn van augustus vanaf de 27e. Maar ook 19 augustus kan een kleine omslag geven naar wellicht eerst weer wat prettiger weer. En dan pas de kou rond het eind. Aangezien Mercurius en Mars retrograde lopen kan het echter alle kanten, ook de onvoorspelbare, opgaan.

Sessies, huiskamersessies en lezingen

https://kosmische-communicatie.email-provider.nl/a/wdb3p4fpot/c/d2ltxxrczo/1OiKLoxRVf_fotoparavisiejpg

Neem even contact op als je interesse hebt om een huiskamersessie te geven.
Nu mijn boek De Juffrouw op het rozenblad in de winkel ligt heb ik daar weer tijd voor.
Ik geef ook sessies. Op mijn website vind je meer informatie.

Kosmische groet!

Annet
Tot de volgende Nieuwsbrief....

Link naar de website van Annet:
https://kosmische-communicatie.email-pr … jjabzixozt

Omdat er veel verwijzingen zijn in de teksten, die hier niet kunnen worden
weergegeven, wordt er weergegeven dat dit via de link naar de site van
Annet moet worden gelezen. 
Ook staan er op Nieuwsbrief nog een aantal onderwerpen, zoals hieronder
aangegeven die ook alleen via de link naar de Nieuwsbrief gelezen kunnen worden:

'Mei 2018

LINKS:
Interessant, grappig of alleen maar irritant

Citaten uit: De Alchemist over het volgen van je dromen

Graancirkel onderzoeker zoekt al 20 jaar hoe de cirkels ontstaan

Waarom Boedhhisme werkt

Broederschappen... ze bestaan nog

Wild wild country
(info Osho docu)

Vierdaagse workshop klassieke Westerse magie

Toe aan een retraite?...

Je manier van denken bepaalt je gevoelens

Leuke shopsite...

Mediteren voor beginners

Astrologie voor iedereen (Karen Hamaker Zondag)

Geschiedenis van The Book of Kells
(vervolg videos staat rechts)

Cursusje handlezen 

Agenda spirituele activiteiten

Vraag jezelf vrij, Byron Katie

Een goede leraar is iemand die iets uit
je haalt in plaats van iets in je stopt. (N.D Walsh)

http://harmonia-schiedam.nl/forum/index … 43eec981ea

Bulletin Board voettekst